FAQ: ons najaar 2020 in vraag en antwoord

Onze prioriteit: u een veilige én kwalitatieve concertervaring bieden. Daarom staan we voortdurend in dialoog met onze partners en overheden om de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen te treffen. Hieronder lichten we deze maatregelen toe in vraag en antwoord.

Toch nog vragen? Blijf er niet mee zitten maar geef ons een seintje via info@symfonieorkest.be. We helpen u graag verder!

Michiel Devijver

1. Hoe ziet het programma eruit?

Zolang de afstandsregel van anderhalve meter blijft gelden, zijn we genoodzaakt om de speelruimte op het podium in te perken. Onze musici zullen in een gereduceerde strijkersbezetting spelen. Hierdoor kent ook het programma van onze concerten in oktober en november enkele wijzigingen. Raadpleeg ons volledige programma via onze concertagenda. Per avond spelen we twee concerten van telkens 60 minuten zonder pauze. 

2. Wanneer start de ticketverkoop voor oktober en november?

Voor de concerten in oktober en november bieden we uitsluitend losse tickets aan, aan ons gebruikelijk tarief. Sinds 1 september kan je een ticket kopen. Abonnees van seizoen 2019-20 kunnen al sinds 17 augustus én aan abonnementstarief bestellen.

3. Wanneer start de abonnementenverkoop?

Door de veiligheidsmaatregelen zijn we beperkt in aantal én kunnen we geen vaste plaatsen garanderen. Daarom bieden we in seizoen 2020-21 bieden we geen abonnementen aan. Abonnees van seizoen 2019-20 kunnen in seizoen 2021-22 hun vaste plaats hernieuwen.

4. Wanneer start de ticketverkoop voor de familievoorstelling en de producties na Nieuwjaar?

In het najaar - exacte datum volgt zo snel mogelijk - starten we de losse ticketverkoop voor de familievoorstelling Gekrijs en de producties vanaf januari. 

5. Wat als een concert uitverkocht is?

Voor uitverkochte voorstellingen kan u zich op de wachtlijst plaatsen door een mail te sturen naar tickets@symfonieorkest.be. Wanneer de zaalcapaciteit verhoogt of er plaatsen vrijkomen, brengen wij u persoonlijk op de hoogte.

6. Hoe gebeurt de zaalindeling?

We bieden we per concert een beperkt aantal plaatsen aan, waarbij we ons houden aan het volgens de overheid opgelgde maximumaantal. De precieze zaalindeling kan verschillen per locatie, afhankelijk van de organisatie en capaciteit van de zaal zelf. Hosts zorgen er overal voor dat u goed begeleid wordt in de nieuwe situatie. 

  • In deSingel Antwerpen is de Blauwe zaal ingedeeld volgens ongenummerde bubbels per twee. Komt u alleen, dan neemt u plaats op één van de twee stoelen. De andere stoel blijft leeg. Ook grotere groepen nemen plaats per twee. Bezoekers die naast elkaar zitten, behoren steeds tot dezelfde bubbel. Wie eerst komt, mag eerst plaatsnemen. 
  • In Concertgebouw Brugge is de Concertzaal ingedeeld in genummerde bubbels van één en twee. Komt u met een grotere bubbel? Stuur een e-mail naar tickets@symfonieorkest.be of bel ons op 09 292 75 57. Wij zorgen ervoor dat u naast elkaar kan zitten.

Voor de andere concertzalen neemt u best contact op met de locaties in kwestie. 

In SYMFOZINE 89 leest u op p. 21 dat er 200 beschikbare plaatsen zijn in deSingel en Concertgebouw Brugge. Deze maxima zijn onder voorbehoud van mogelijke wijzigingen in de geldende veiligheidsvoorschriften van de federale overheid.

7. Waarom kiezen we voor een gefaseerde verkoop?

Omdat we zo flexibel mogelijk willen inspelen op de ontwikkeling van de corona-epidemie kiezen we voor een verkoop in fases. 

8. Wanneer kan ik mijn tegoedbon gebruiken?

De concerten in Antwerpen, Brussel en Brugge die afgelast werden ten gevolge van COVID-19 kon u onder meer laten omzetten in een tegoedbon. Deze bon is geldig tot en met juni 2021. U kan deze bon in verschillende keren gebruiken bij de aankoop van meerdere losse tickets. Daarvoor neemt u telefonisch contact op met onze ticketingmedewerkers.

9. Hoe kon ik het uitgestelde concert van Louise Farrenc bijwonen?

Het concert van Louise Farrenc op 7 mei in Concertgebouw Brugge werd verplaatst naar 1 september en het concert op 10 mei in deSingel Antwerpen naar 13 september. Alle ticketkopers kregen de kans om hun ticket om te boeken naar de alternatieve datum. In de week van 13 juli stuurden we de nieuwe tickets op. 

10. Hoe bereid ik me als bezoeker voor op een concert?

In de aanloop naar het concert sturen we de ticketkopers een e-mail met alle praktische informatie. Ga voor het bezoek zelf volgende checklist af:

  • Draag een mondmasker
  • Koop uw ticket op voorhand
  • Hou afstand van de andere concertgangers
  • Was en ontsmet voldoende uw handen
  • Blijf thuis wanneer u zich ziek voelt

11. Wat als ik tickets koop en het concert wordt geannuleerd?

We gaan ervan uit dat we in het najaar zonder problemen voor u kunnen spelen. Mochten we omwille van het Coronavirus toch concerten moeten annuleren, dan brengen we u persoonlijk op de hoogte. De waarde van uw ticket bent u in geen geval kwijt en kan u steeds omzetten in een tegoedbon.

12. Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste informatie?

Wij volgen de federale richtlijnen op de voet en passen ons aan aan de geldende veiligheidsnormen. Het meest recente programma vindt u steeds in onze concertkalender. Wanneer een situatie wijzigt, brengen we ons publiek op de hoogte via onze elektronische nieuwsbrief, onze website en onze Facebook-pagina.

Laatste update: 25.09.2020

Cookies

We use cookies and similar techniques to analyze the use of the website, to make it possible to display third-party content such as videos, and for various other applications. These cookies are also placed by third parties. By clicking “Yes, I accept”, you agree. If you do not agree, you can specify your preferences via the "Adjust settings" button. More information…

  • Cookies are required for the website to function properly. This way the content of your shopping cart will be remembered during the order and you can log in on the website with your account.
  • Cookies are also needed to enrich your experience on the website. For example, media from third parties such as videos. We also keep statistics to continuously improve the site.
  • Finally, cookies are used to process further information about our marketing activities, such as newsletters and advertisements, in the most efficient and personal way.

Cookie settings