Verantwoordelijke Communicatie, Publiekswerking & Marketing
Om onze sterk groeiende activiteiten in binnen- en buitenland verder te ondersteunen en uit te bouwen, zijn we op zoek naar een verantwoordelijke Communicatie, Publiekswerking & Marketing.
FUNCTIEOMSCHRIJVING
Je takenpakket bestaat uit drie hoofdpijlers:
- het uitwerken van een globale communicatie- en marketingstrategie (offline/online), alsook het bedenken, plannen en coördineren van gerichte campagnes, en dit in samenwerking met onze diverse partners;
- het bedenken en implementeren van frisse, originele en creatieve publieksgerichte acties, met oog voor zowel het bestaande publiek als voor nieuwe publieken en doelgroepen;
- het voeren van een coherente prijzenpolitiek en het bevorderen, organiseren en creëren van cross-selling teneinde de diverse targets op bezoekersniveau te realiseren.
In het kader hiervan ben je o.a. verantwoordelijk voor:
- de coördinatie en (eind)redactie van alle publicaties (programmaboekjes, magazines, seizoensbrochure);
- de communicatie met pers en mediapartners;
- het beheer van de website, de e-mailmarketing en het social media management;
- de coördinatie en opvolging van bestaande samenwerkingen met culturele partners én het zoeken naar nieuwe samenwerkingen;
- de groepswerking;
- het beheer van de klantenbestanden;
- de organisatie en coördinatie van de ticketverkoop en van de avondkassa’s in Brugge, Antwerpen en Brussel;
- het aansturen van de medewerker ticketing;
- de coördinatie en aansturing van de vrijwilligerswerking;
- de opmaak en opvolging van het communicatiebudget.
JOUW PROFIEL
- je bent in het bezit van een bachelor- of een masterdiploma, bij voorkeur in een marketing- of communicatierichting;
- je hebt minimum 2 jaar ervaring in een gelijkaardige job;
- je beschikt over uitstekende organisatorische vaardigheden. Je kan prioriteiten stellen, verschillende taken en projecten combineren en planmatig werken;
- je hebt een analytisch denkvermogen en kan processen definiëren en optimaliseren;
- je hebt een neus voor websitebeheer en sociale media, en je kan vlot overweg met digitale tools om campagnes te ondersteunen. Ervaring met marketing tools (Peppered), grafische programma’s (Adobe) en / of ticketing-systemen (SRO) zijn een groot pluspunt;
- je beheerst het Nederlands perfect. Je beschikt over een goede actieve en passieve kennis van het Frans en het Engels;
- occasioneel avond- en weekendwerk schrikken je niet af;
- je bent in het bezit van een rijbewijs B;
- je hebt affiniteit met muziek en cultuur;
- je bent een teamspeler.
AANBOD
- een voltijdse job;
- een contract van onbepaalde duur met een competitief salaris, aangevuld met extralegale voordelen;
- een afwisselend takenpakket met de mogelijkheid opleidingen te volgen;
- een inspirerende werkomgeving in een veelzijdige & professionele culturele organisatie met een internationale uitstraling, gehuisvest op de prachtige Bijlokesite in Gent;
- indiensttreding: zo snel mogelijk.
INTERESSE?
Stuur je CV en motivatiebrief vóór vrijdag 27 maart naar nina.hanssens@symfonieorkest.be met vermelding “vacature - verantwoordelijke Communicatie, Publiekswerking & Marketing”.