FAQ: ons najaar 2020 in vraag en antwoord

Onze prioriteit: u een veilige én kwalitatieve concertervaring bieden. Daarom staan we voortdurend in dialoog met onze partners en overheden om de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen te treffen. Hieronder lichten we deze maatregelen toe in vraag en antwoord.

Toch nog vragen? Blijf er niet mee zitten maar geef ons een seintje via info@symfonieorkest.be. We helpen u graag verder!

Michiel Devijver

1. Hoe ziet ons programma eruit?

Zolang de afstandsregel van anderhalve meter blijft gelden, zijn we genoodzaakt om de speelruimte op het podium in te perken. Onze musici zullen in een gereduceerde strijkersbezetting spelen. Hierdoor kent ook het programma van onze concerten in oktober en november enkele wijzigingen. Raadpleeg ons volledige programma via onze concertagenda. Per avond spelen we twee concerten van telkens 60 minuten zonder pauze. 

2. Wanneer start de ticketverkoop voor het najaar?

Voor de concerten in oktober en november bieden we uitsluitend losse tickets aan, aan ons gebruikelijk tarief. Abonnees van seizoen 2019-20 krijgen de kans om als eerste én aan abonnementstarief een ticket te kopen. 

Stip deze data alvast aan in uw agenda:

  • Vanaf maandag 17 augustus kunnen abonnees tickets kopen.
  • Vanaf dinsdag 1 september stellen we de verkoop open voor iedereen.

3. Wanneer start de abonnementenverkoop?

In het najaar - exacte datum volgt zo snel mogelijk - starten we de verkoop van abonnementen voor de producties vanaf januari tot juni 2021. Abonnees van seizoen 2019-20 kunnen dan hun vaste plaats hernieuwen. Voor de concerten in oktober en november kunnen abonnees een los ticket aan abonnementstarief kopen.

4. Wanneer start de ticketverkoop voor het voorjaar?

In het najaar - exacte datum volgt zo snel mogelijk - starten we de losse ticketverkoop voor de producties vanaf januari tot juni 2021.

5. Hoe gebeurt de zaalindeling?

We bieden we per concert een beperkt aantal ongenummerde plaatsen aan, waarbij we ons houden aan het volgens de overheid opgelgde maximumaantal. De precieze zaalindeling kan verschillen per locatie, afhankelijk van de organisatie en capaciteit van de zaal zelf. Hosts zorgen er overal voor dat u goed begeleid wordt in de nieuwe situatie. 

  • In deSingel Antwerpen is de Blauwe zaal ingedeeld volgens bubbels per twee. Komt u alleen, dan neemt u plaats op één van de twee stoelen. De andere stoel blijft leeg. Ook grotere groepen nemen plaats per twee. Bezoekers die naast elkaar zitten, behoren steeds tot dezelfde bubbel. Wie eerst komt, mag eerst plaatsnemen. 
  • In Concertgebouw Brugge is de Concertzaal ingedeeld in bubbels van één en twee. Komt u met een grotere bubbel? Stuur een e-mail naar tickets@symfonieorkest.be of bel ons op 09 292 75 57. Wij zorgen ervoor dat u naast elkaar kan zitten.

Voor de andere concertzalen neemt u best contact op met de locaties in kwestie. 

In SYMFOZINE 89 leest u op p. 21 dat er 200 beschikbare plaatsen zijn in deSingel en Concertgebouw Brugge. Deze maxima zijn onder voorbehoud van mogelijke wijzigingen in de geldende veiligheidsvoorschriften van de federale overheid.

6. Waarom kiezen we voor een gefaseerde verkoop?

Omdat we zo flexibel mogelijk willen inspelen op de ontwikkeling van de corona-epidemie kiezen we voor een verkoop in fases. 

7. Wanneer kan ik mijn tegoedbon gebruiken?

De concerten in Antwerpen, Brussel en Brugge die afgelast werden ten gevolge van COVID-19 kon u onder meer laten omzetten in een tegoedbon. Deze bon is geldig tot en met juni 2021. Wij raden u aan om deze tegoedbon in één keer te gebruiken bij het hernieuwen van uw abonnement dit najaar. 

Natuurlijk kan u deze bon ook in verschillende keren gebruiken bij de aankoop van meerdere losse tickets. Daarvoor neemt u vanaf 17 augustus (abonnees) of 1 september (niet-abonnees) telefonisch contact op met onze ticketingmedewerkers.

8. Hoe kan ik het uitgestelde concert van Louise Farrenc bijwonen?

Het concert van Louise Farrenc op 7 mei in Concertgebouw Brugge werd verplaatst naar 1 september en het concert op 10 mei in deSingel Antwerpen naar 13 september. Alle ticketkopers kregen de kans om hun ticket om te boeken naar de alternatieve datum. In de week van 13 juli stuurden we de nieuwe tickets op. 

Tot eind augustus worden er maximum 100 mensen in de concertzalen toegelaten. Vooralsnog heeft deze maatregel geen impact geen impact op de concertreeks Louise Farrenc in september. Mocht de situatie wijzigen, dan vindt u hier de laatste informatie.

9. Hoe bereid ik me als bezoeker voor op een concert?

In de aanloop naar het concert sturen we de ticketkopers een e-mail met alle praktische informatie. Ga voor het bezoek zelf volgende checklist af:

  • Draag een mondmasker
  • Koop uw ticket op voorhand
  • Hou afstand van de andere concertgangers
  • Was en ontsmet voldoende uw handen
  • Blijf thuis wanneer u zich ziek voelt

10. Wat als ik tickets koop en het concert wordt geannuleerd?

We gaan ervan uit dat we in het najaar zonder problemen voor u kunnen spelen. Mochten we omwille van het Coronavirus toch concerten moeten annuleren, dan brengen we u persoonlijk op de hoogte. De waarde van uw ticket bent u in geen geval kwijt en kan u steeds omzetten in een tegoedbon.

11. Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste informatie?

Wij volgen de federale richtlijnen op de voet en passen ons aan aan de geldende veiligheidsnormen. Het meest recente programma vindt u steeds in onze concertkalender. Wanneer een situatie wijzigt, brengen we ons publiek op de hoogte via onze elektronische nieuwsbrief, onze website en onze Facebook-pagina.

Laatste update: 28.07.2020

Cookies

Wij maken gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat door deze website met bepaalde pagina's wordt meegestuurd en door uw browser wordt opgeslagen. Wij gebruiken cookies onder andere om het gebruik van onze webshop voor tickets te faciliteren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door op ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

  • Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.
  • Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.
  • Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen