Seizoen 2020-21 in vraag en antwoord

Onze prioriteit: u een veilige én kwalitatieve concertervaring bieden. Daarom staan we voortdurend in dialoog met onze partners en overheden om de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen te treffen. Hieronder lichten we deze maatregelen toe in vraag en antwoord.

Toch nog vragen? Blijf er niet mee zitten maar geef ons een seintje via info@symfonieorkest.be. We helpen u graag verder!

1. Gaan de activiteiten door?

Dinsdagavond 27 oktober kondigde de Vlaamse Regering de volledige sluiting van alle cultuurhuizen af. Noodgedwongen zeggen ook wij het podium alvast even tot ziens - let wel, géén vaarwel! We blijven werken achter de schermen en stomen ons klaar om in gezondere tijden weer voor jullie te spelen.

Volgende activiteiten in november gaan niet door:

We namen onmiddelijk contact op met alle ticketkopers via e-mail en betalen automatisch het ticketbedrag terug.

2. Hoe ziet het programma eruit?

Zolang de afstandsregel van anderhalve meter blijft gelden, zijn we genoodzaakt om de speelruimte op het podium in te perken. Onze musici zullen in een gereduceerde strijkersbezetting spelen. Hierdoor kent het programma dit seizoen enkele wijzigingen. Raadpleeg ons volledige programma via onze concertagenda

3. Wanneer start de ticketverkoop voor de concerten vanaf december?

Voor de concerten vanaf december bieden we uitsluitend losse tickets aan, aan ons gebruikelijke tarief. We mikken op eind november om te starten met de verkoop. We brengen u op de hoogte via onze nieuwsbrief, sociale mediakanalen en website. 

4. Wat met abonnementen?

In seizoen 2020-21 bieden we geen abonnementen aan. Immers, door de veiligheidsmaatregelen zijn we beperkt in aantal én kunnen we geen vaste plaatsen garanderen. Abonnees van seizoen 2019-20 kunnen losse tickets kopen aan abonnementstarief. 

5. Wat als een concert uitverkocht is?

Voor uitverkochte voorstellingen kan u zich op de wachtlijst plaatsen door een mail te sturen naar tickets@symfonieorkest.be. Wanneer de zaalcapaciteit verhoogt of er plaatsen vrijkomen, brengen wij u persoonlijk op de hoogte.

6. Hoe gebeurt de zaalindeling?

We bieden we per concert een beperkt aantal plaatsen aan, waarbij we ons houden aan het volgens de overheid opgelgde maximumaantal. De precieze zaalindeling kan verschillen per locatie, afhankelijk van de organisatie en capaciteit van de zaal zelf. Hosts zorgen er overal voor dat u goed begeleid wordt in de nieuwe situatie. 

7. Wanneer kan ik mijn tegoedbon gebruiken?

De concerten in Antwerpen, Brussel en Brugge die afgelast werden ten gevolge van COVID-19 kon u onder meer laten omzetten in een tegoedbon. U kan deze bon in verschillende keren gebruiken bij de aankoop van meerdere losse tickets. Daarvoor neemt u telefonisch of via e-mail contact op met onze ticketingmedewerkers.

8. Hoe bereid ik me als bezoeker voor op een concert?

In de aanloop naar het concert sturen we de ticketkopers een e-mail met alle praktische informatie. Ga voor het bezoek zelf volgende checklist af:

  • Draag een mondmasker
  • Koop uw ticket op voorhand
  • Hou afstand van de andere concertgangers
  • Was en ontsmet voldoende uw handen
  • Blijf thuis wanneer u zich ziek voelt

9. Wat als ik tickets koop en het concert wordt geannuleerd?

Momenteel gaan al onze activiteiten zonder problemen door. Mochten we omwille van het Coronavirus toch concerten moeten annuleren, dan brengen we u persoonlijk op de hoogte. De waarde van uw ticket bent u in geen geval kwijt, hetzij via een terugbetaling, hetzij via een tegoedbon. 

10. Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste informatie?

Wij volgen de federale richtlijnen op de voet en passen ons aan aan de geldende veiligheidsnormen. Het meest recente programma vindt u steeds in onze concertkalender. Wanneer een situatie wijzigt, brengen we ons publiek op de hoogte via onze elektronische nieuwsbrief, onze website en onze Facebook-pagina.

Laatste update: 23.10.2020

Cookies

Wij maken gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat door deze website met bepaalde pagina's wordt meegestuurd en door uw browser wordt opgeslagen. Wij gebruiken cookies onder andere om het gebruik van onze webshop voor tickets te faciliteren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door op ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

  • Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.
  • Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.
  • Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen