Verantwoordelijke Communicatie, Publiekswerking & Marketing

Om onze sterk groeiende activiteiten in binnen- en buitenland verder te ondersteunen en uit te bouwen, zijn we op zoek naar een ​verantwoordelijke Communicatie, Publiekswerking & Marketing​.


FUNCTIEOMSCHRIJVING

Je takenpakket bestaat uit drie hoofdpijlers:

  • het uitwerken van een globale communicatie- en marketingstrategie (offline/online), alsook het bedenken, plannen en coördineren van gerichte campagnes, en dit in samenwerking met onze diverse partners;
  • het bedenken en implementeren van frisse, originele en creatieve publieksgerichte acties, met oog voor zowel het bestaande publiek als voor nieuwe publieken en doelgroepen;
  • het voeren van een coherente prijzenpolitiek en het bevorderen, organiseren en creëren van cross-selling teneinde de diverse targets op bezoekersniveau te realiseren.


In het kader hiervan ben je o.a. verantwoordelijk voor:

  • de coördinatie en (eind)redactie van alle publicaties (programmaboekjes, magazines, seizoensbrochure);
  • de communicatie met pers en mediapartners;
  • het beheer van de website, de e-mailmarketing en het social media management;
  • de coördinatie en opvolging van bestaande samenwerkingen met culturele partners én het zoeken naar nieuwe samenwerkingen;
  • de groepswerking;
  • het beheer van de klantenbestanden;
  • de organisatie en coördinatie van de ticketverkoop en van de avondkassa’s in Brugge, Antwerpen en Brussel;
  • het aansturen van de medewerker ticketing;
  • de coördinatie en aansturing van de vrijwilligerswerking;
  • de opmaak en opvolging van het communicatiebudget.



JOUW PROFIEL

  • je bent in het bezit van een bachelor- of een masterdiploma, bij voorkeur in een marketing- of communicatierichting;
  • je hebt minimum 2 jaar ervaring in een gelijkaardige job;
  • je beschikt over uitstekende organisatorische vaardigheden. Je kan prioriteiten stellen, verschillende taken en projecten combineren en planmatig werken;
  • je hebt een analytisch denkvermogen en kan processen definiëren en optimaliseren;
  • je hebt een neus voor websitebeheer en sociale media, en je kan vlot overweg met digitale tools om campagnes te ondersteunen. Ervaring met marketing tools (Peppered), grafische programma’s (Adobe) en / of ticketing-systemen (SRO) zijn een groot pluspunt;
  • je beheerst het Nederlands perfect. Je beschikt over een goede actieve en passieve kennis van het Frans en het Engels;
  • occasioneel avond- en weekendwerk schrikken je niet af;
  • je bent in het bezit van een rijbewijs B;
  • je hebt affiniteit met muziek en cultuur;
  • je bent een teamspeler.



AANBOD

  • een voltijdse job;
  • een contract van onbepaalde duur met een competitief salaris, aangevuld met extralegale voordelen;
  • een afwisselend takenpakket met de mogelijkheid opleidingen te volgen;
  • een inspirerende werkomgeving in een veelzijdige & professionele culturele organisatie met een internationale uitstraling, gehuisvest op de prachtige Bijlokesite in Gent;
  • indiensttreding: zo snel mogelijk.



INTERESSE?

Stuur je CV en motivatiebrief vóór vrijdag 27 maart naar nina.hanssens@symfonieorkest.be met vermelding “vacature - verantwoordelijke Communicatie, Publiekswerking & Marketing​”.